Sucha skóra głowy

Umów termin u trychologa
Trycholog Wrocław: leczenie suchej skóry głowy. Powodem suchej, wrażliwej skóry głowy przeważnie jest zła pielęgnacja, chemia fryzjerska, niewłaściwie stosowane kosmetyki do skóry głowy i włosów. Przyczyną może być także brak nawodnienia organizmu oraz pasożyty czy zmiany hormonalne. Także błędy w odżywianiu mogą doprowadzić do suchości i łamliwości włosów. Swędzenie skóry głowy jest dość powszechną dolegliwością, z którą pacjenci zgłaszają się w pierwszej kolejności do dermatologa. Czy świąd skóry głowy występuję bez dodatkowych objawów, czy też towarzyszą mu zaczerwienienie, pieczenie, łuszczenie się naskórka, plamy, czy krostki, nigdy nie należy go lekceważyć. Swędzenie skóry głowy może bowiem wskazywać na schorzenia o różnym podłożu, wymagające interwencji lekarza. Przyczynami świądu skóry głowy mogą być zarówno choroby skóry, jak i dolegliwości ogólnoustrojowe, czy zaburzenia psychiczne. Jednak swędzenie głowy może mieć również charakter idiopatyczny, czyli pojawiać się bez wyraźnej przyczyny. Swędząca skóra głowy może oznaczać pojawienie się m.in:
  • Łupieżu
  • Łuszczycy
  • Łysienia bliznowaciejącego – dość rzadka odmiana łysienia, objawiająca się poza wypadaniem włosów, uporczywym świądem skóry głowy, pieczeniem i stanem zapalnym.
  • Wysuszonej skóry głowy
  • Chorób neurologicznych i schorzeń na tle psychicznym
  • Nieodpowiedniej higieny i pielęgnacji skóry głowy;
  • Uczulenia na składniki kosmetyków do pielęgnacji skóry głowy, bądź podrażnienia spowodowanego związkami chemicznymi obecnymi w preparatach fryzjerskich, np. farbach do włosów.
  • Atopowego zapalenia skóry (AZS) – świąd skóry, łuszczące się zmiany, zaczerwienia i przesuszenie skóry mogą wskazywać na atopowe zapalenie skóry. Schorzenie to należy do przewlekłych alergicznych chorób skóry, głównie o podłożu genetycznych, ale nie bez wpływu czynników psychologicznych (np. w postaci silnego stresu).
  • Wszawicy
  • Zapalenia mieszków włosowych, do którego przyczyniają się bakterie. Poza swędzeniem głowy na skórze mogą pojawić się krostki z ropą i zaczerwienie, a niekiedy dolegliwości bólowe.
Leczenie swędzenia skóry głowy uzależnione jest od przyczyny występowania dolegliwości. W Klinice Włosów specjalista trycholog podejmie odpowiednie działania, które przyniosą poprawę jakości i kondycji włosów a zalecone kuracje trychologiczne pozwolą na zlikwidowanie problemu. Włosy, które szybko przetłuszczają się u nasady wymagają częstego mycia. Jednak codzienne oczyszczanie w przypadku suchych końcówek może okazać się błędnym kołem. Częsty kontakt z wodą i preparatami myjącymi może dodatkowo je przesuszyć. Jak więc pielęgnować taki typ włosów? Podstawą jest stosowanie odpowiednich produktów do włosów, który jednocześnie zapewnią oczyszczanie i nawilżenie naszym kosmykom. W naszej ofercie posiadamy m.in. kosmetyki dedykowane włosom normalnym z tendencją do przetłuszczania się u nasady suchymi końcami. Rozwiązania:

TRYCHOLOG WROCŁAW LECZENIE SKÓRY GŁOWY

Klinika Włosów, Wrocław, ul. Kamienna 103 w Salonie Kosmetyczno-Fryzjerskim ESSENZA